dimarts, 16 de setembre de 2008

Llei de partits, EAE-ANB i la manca d'independència judicial

Estic en contra de la llei de partits i ho estat sempre. També he estat sempre en contra de setge al que s'anomena “el entorno” (Què és “el entorno”, qui el composa?) com va ser el cas del macro judici 18/98+. I lògicament, no estic d'acord amb la dissolució de EAE-ANB. També em sembla curiós que aquestes sentències apareguin sempre en el moment polític en el que més es necessita, com és el cas del moment actual amb tot el “merder” de la consulta d'Ibarretxe.

Ara bé, si hi ha una cosa que m'indigna encara més que el fet de que existeixi aquesta Llei de Partits, és el fet que no s'apliqui en tots els casos. Il·legalitzem a Fuerza Nueva. Il·legalitzem totes les Falanges, siguin autèntiques o de les JONS. Il·legalitzem Familia y Vida . Il·legalitzem España 2000. Il·legalitzem Alianza Nacional. I tants altres que s'han d'ilegal·litzar. La justícia està fent un setge a l'independentisme basc mentre que deixa al feixisme i al nazisme (que a aquest estat han fet tant i tant mal) presentar-se tranquil·lament a comicis electorals. Hipocresia en estat pur i prova inequívoca d'una Justícia sotmesa al moment polític més que a la legislació.

Algú em sabria dir algun conflicte polític de la Història que s'hagi resolt únicament per la via policial, és a dir, algun conflicte polític que s'hagi resolt sense negociació política?