dijous, 3 de gener de 2008

El 2008 pot ser un gran any per les propostes de mobilitat sostenible

Acabava el 2007 comentant amb amics com m'agradava la postal de felicitació nadalenca d'ICV: el logo de renfe fent de bola de nadal amb una frase que resava “Sort que els reis venen en camell”, començo el 2008 veient una cosa que no hem fa cap gràcia que és l'esperpent de la línia 2 de rodalies amb retards de fins a dues hores. Pel que es veu el més indignant han estat les informacions errònies i la descoordinació. Com diu Joan Herrera tot això és culpa del “Todo por el AVE” del govern central. Per cert tot per un Ave que no resol els problemes de mobilitat de ningú i que a més té greus retards, com avui han patit els viatgers de Tarragona.


A Barcelona els conductors d'autobús de TMB en vaga i la direcció de l'empresa que no cedeix a una demanda tant raonable com és la de tenir dos dies de descans a la setmana. Actituds arrogants i poc conciliadores com les de TMB no són les més recomanables per a una negociació sindical. A tot això, Francesc Narvàez, regidor de mobilitat de Barcelona, en declaracions a Catalunya Ràdio afirma tenir la solució per superar la crisi: incrementaran el nombre de taxis...


Crec que el 2008 serà un any en el que parlarem molt de mobilitat. Al 2007 ja ho vam fer, tirant retrets a un i altres sobre la deixadesa de les inversions o la caòtica gestió d'una ministra incompetent. Crec que al 2008 és parlarà a un altre nivell segurament més transcendent; sobre el futur de la mobilitat, sobre planificació de les noves infraestructures, sobre noves propostes. ICV ja va presentar el seu Pla Ferroviari 2008-2014 per donar resposta als problemes nacionals de mobilitat avançant-se a la resta de partits nacionals, agafant el lideratge en qüestions de mobilitat i deixant clar que Rodalies, el transport de la majoria és una prioritat per ICV i ho ha estat sempre.


A Cerdanyola també vam parlar molt de mobilitat a les acaballes del 2007 i en seguirem parlant en 2008. La qüestió de la possible nova connexió ferroviaria entre Cerdanyola i Segrera segueix oberta. Encara són molts els que no han mogut fitxa. Sabem que en pensa ICV, que té com a proposta un traçat únicament ferroviari soterrat íntegrament. Sabem que en pensa CIU, que vol túnel ferroviari i viari, és a dir trens i cotxes. I sabem que en pensa Via Verda, que no vol cap túnel. Durant els propers mesos la resta de partits amb i sense representació al ple municipal hauran de dir la seva. Espero amb especial interès el posicionament del PSC al respecte. Estaran a favor o en contra? Voldran que hi passin cotxes? Quines propostes de mobilitat tenen per la Plana del Castell? Quina és la seva idea de mobilitat sostenible?


En qualsevol cas, com passa a nivell nacional, a nivell local les propostes en mobilitat estan liderades per ICV. I la resta de partits a rebuf.

3 comentaris:

Jesús Hernández ha dit...

Si ahir la situació de la línia 2 era una vergonya avui el col·lapse ha estat general. Es confirma per tant que Renfe torna a la normalitat...

Ja no sé si demanar la dimissió de Morlan i Álvarez o la seva inhabilitació permanent...

Roger Morales i Puig ha dit...

Jo directament demano el vot per a ICV-EUiA. :P

Jesús Hernández ha dit...

Roger, com de costum, tens tota la raó...