diumenge, 25 de novembre de 2007

La gracieta de La Razón

Aquest estiu, un cap de setmana qualsevol, vaig anar a passar el dia a Ripoll, ja que hi havia mercat mediaval. A més de l'agradable sorpresa de trobar-me a l'Isaac i la seva parella, militants d'ICV de Cerdanyola que actualment estan vivint a Olot; també em vaig trobar amb un cambrer basc, que treballava a un bareto del centre de Ripoll, i parlant de futbol amb ell em va explicar la següent història.


Aquest estiu, el diari La Razón va publicar una notícia en una secció pressuntament d'humor que al costat d'una foto de la selecció basca diu: "Un grupo de jugadores de Segunda Division Española portando una pancarta en Caracas en honor de Chavez y De Juana Chaos. Lo que dice la pancarta, sinceramente, no lo hemos comprendido porque hay mucha faltas de ortografia". A la pancarta diu “Ofizialtasuna nahi dugu!”. En euskera això vol dir "volem l'oficialitat". Els jugadors de "segunda división" són els jugadors de la selecció basca Xabi Alonso, Etxeberria i Del Horno (tots ells internacionals). Segur que quan vesteixen la samarreta de la selecció espanyola, no són jugadors de "segona divisió" per a aquest diari. Crec que és d'un borreguisme extrem barrejar el nacionalisme basc, amb Chávez, amb De Juana: totes les seves pors, al mateix sac. I l'intent de criminalitzar la selecció basca és evident, per més que ho amaguin darrera d'un humor cutre sense cap gràcia.


Per als redactors d'aquest diari fastigós, tinc una mala notícia. ICV proposa al seu programa que s'està elaborant en un procés participatiu, Idees 2008, l'oficialitat de les seleccions esportives catalanes. No és el punt més transcendent del seu programa, ni el més novedós, ni tampoc el que m'ha despertat més interès (per a mi els més interessants són els d'habitatge). Però estic totalment d'acord amb aquesta proposta i, per tant, us la destaco. Molt em temo, però, que de moment és una proposta que difícilment es durà a terme, i menys amb personatges impresentables com Jaime Lissavetzky (que per més que el cognom pugui induir a dubtes és Madrileny) al capdavant de les polítiques esportives d'aquest estat.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Ostres, quina vergonya de diari...

Jesús Hernández ha dit...

Hola anònim. Si que és una vergonya de diari, si. Però desgraciadament com tants d'altres. L'estat dels mitjans de comunicació a aquest estat deixa molt que desitjar.